Únor 2016 - studenti

Datum konání Typ termínu Pořádající pracoviště
13. 2. 2016 Studenti MjUNI
  • Která tělesa se Platónovi nejvíce líbila?

    Kapacita: 16

    Vydáme se do starého Řecka, kdy filozof Platón objevoval vlastnosti pravidelných těles. Děti budou mít možnost pomocí různých pomůcek vymodelovat tato tělesa a zjišťovat jejich vlastnosti. Dále budou moci postavit si papírovou krychli nebo vymodelovat tělesa z papírových sítí.

    Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

    Věková skupina: 9-12

    Kapacita: 16

  • Matematika podle H-mat: Hrajeme si s dřívky a parketami

    Kapacita: 16

    Parkety: Budeme vyplňovat rovinu různými typy parket a skládačkami. Dřívková geometrie: Seznámíme se s některými geometrickými útvary a jejich vlastnostmi. Budeme útvary sestavovat, přeměňovat, sledovat jejich obvody a obsahy. Budeme řešit úlohy rozvíjející geometrickou představivost a kombinatorické myšlení.

    RNDr. Růžena Blažková, CSc.

    Věková skupina: 9-11

    Kapacita: 16

  • Začátek Vesmíru pro začátečníky

    Kapacita: 16

    Interaktivní přednáška – Jak vznikl Vesmír a jak je starý? Co vše můžeme ve Vesmíru pozorovat a jak se měnil pohled na svět, ve kterém dnes žijeme? Existují mimozemské civilizace?

    RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

    Věková skupina: 10-12

    Kapacita: 16

  • Elektřina to je dřina

    Kapacita: 16

    Přednáška s následným workshopem. Vyrobíme elektřinu různými způsoby. Vyzkoušíme změřit odběr jednotlivých spotřebičů. Podíváme se, jak fungují elektrické stroje.

    Mgr. Lukáš Pawera

    Věková skupina: 11-14

    Kapacita: 16

  • Pokusy s PET lahvemi

    Kapacita: 16

    Fyzikální hrátky s PET lahvemi. Zákony a jevy z mechaniky, optiky, akustiky, hydromechaniky si představíme na základě experimentů s PET lahvemi. Káždý účastník MjUNI si vytvoří vlastní pokus.

    Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

    Věková skupina: 9-12

    Kapacita: 16

  • Didactex I - od ponožek po čepici

    Kapacita: 16

    Co je funkční prádlo, jak poznáme jednotlivé textilní materiály, jaké mají vlastnosti? To vše a něco navíc se dozvíte na přednášce s motivačním filmem a následně si to vše vyzkoušíte sami.

    Mgr. Petr Novák, Ph.D.

    Věková skupina: 9-14

    Kapacita: 16

  • Hračky pro malé i dospělé

    Kapacita: 16

    Potřebu hrát si mají malí i velcí. Základem hraček a her bývají často přírodní zákony. Vyzkoušíme si, jak pomocí hraček poznáváme zákony přírody.

    doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

    Věková skupina: 9-14

    Kapacita: 16

  • S chemií po stopách zločinců

    Kapacita: 16

    „Forenzní pokusy“ byly sestaveny a modifikovány tak, aby si je děti mohly provádět samy, a aby jim nechyběl nádech dobrodružství a záhady. Při aplikaci těchto pokusů v praxi děti, „až bezděčně“, získávají vědomosti, dovednosti a dokonce návyky nejen z oblasti přírodovědy, ale i pro „obyčejný“ život.

    Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.

    Věková skupina: 9-14

    Kapacita: 16

  • Chemikova kuchyně

    Kapacita: 16

    I v kuchyni se setkáváme s chemií a samotná příprava pokrmů a práce s potravinami je chemickými látkami a chemickými ději protkaná. Téma propaguje především „domácí chemické pokusy“ vhodné pro motivaci předmětu chemie na základních školách a zvláště pro žáky, kteří se s chemií zatím ještě nesetkali.

    Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.

    Věková skupina: 9-14

    Kapacita: 16

  • Chemické kouzlení

    Kapacita: 16

    Tajemné triky kouzelníků, detektivní příběhy či horory, kde se za pomocí triků mění voda ve víno, teče krev nebo hoří voda, jsou pro žáky obrovskou motivací. Toto téma ukazuje žákům taje chemie z pohledu kouzelníků a iluzionistů.

    PhDr. Mgr. Monika Šindelková

    Věková skupina: 9-14

    Kapacita: 16

  • Voda a vzduch pod chemikovým drobnohledem

    Kapacita: 16

    Voda a vzduch, dva ze čtyř živlů, dvě naprosto běžné směsi látek, jež jsou pro život člověka naprosto nezbytné. Studenti MjUNI se na ně pokusí pohlédnout poněkud detailněji – z pohledu chemika.

    Mgr. Irena Plucková, Ph.D.

    Věková skupina: 9-14

    Kapacita: 16

Váš prohlížeč je zastaralý!

Pro korektní zobrazení webu MjUNI potřebujete mít nainstalovaný modernější prohlížeč. Aktualizovat prohlížeč

×